28.09.2009., ponedjeljak

RELIGIJSKI PLURALIZMA I TOLERANCIJA

Odnosi između religije, društva i države imaju važnu poziciju u formiranju demokratskih političkih sistema i građanskih društava.

Prošlost zapadne civilizacije je svjedočila o brojnim primjerima religijske netolerancije. Nije bila nužna pojava da je veća netolerancija postojala u daljoj prošlosti. Buduće generacije nisu uvijek učile na iskustvima prošlosti. Put prema toleranciji pluralizma u društvu se razvijao malim i postupnim promjenama. Ako je u nekom historijskom periodu postojala tolerancija , opseg tolerancije je bio ograničen uz određene religijske grupe. Tek postmoderna zapadna civilizacija dolazi na stupanj religijske tolerancije koji može barem minimalno zadovoljiti sve religijske grupe.
Potrebno je odrediti sisteme ideja, razmišljanja i poredaka koji su utjecali na povećanje opsega religijske tolerancije u određenim historijskim periodima. Promatranje historijskog tijeka zapadne civilizacije možemo započeti od Izraela , Grčke i Rima , preko Srednjeg vijeka do Novog vijeka , zaključujući ga s postmodernom erom.

ANTIČKO VRIJEME
Izrael je prema tradiciji Biblije i Talmuda bio izabran od Boga. Do momenta dolaska Gospodina Isusa Krista , Izraelci su imali privilegiranu poziciju pred Božjim planom o spasenju , u odnosu na ostale ljude. Judaizam je bila jedina formalno tolerirana religija na području Svete Zemlje, premda je bila evidentna idolatrija Izraelaca prema drugim bogovima. Dolazak Gospodina Isusa Krista je iz judaizma kreirao novu religiju. Vjera u spasenje po Gospodinu Isusu Kristu je postala temelj kršćanstva. Jedan dio Izraelaca nije tolerirao kršćane, dok se drugi dio konvertirao na kršćanstvo.

Netolerantni odnos prema kršćanima su imali i Rimljani. U početku su bili politeisti. Tek nakon nekoliko stoljeća od dolaska Isusa Krista su prihvatili kršćanstvo kao formalnu religiju unutar imperija. Rimski imperij je zbog ekspanzije trebao asimilirati različita područja u jedan sistem. Kako je kršćanstvo iz Rima osvajalo nova područja, lokalne populacije su i dalje bile politeistične i nedovoljno educirane o Bibliji kao temelju kršćanstva. Kompromis je bio u supstituciji politeizma sa štovanjem kipova i slika tzv. svetaca koji su masama trebali biti uzori za religijski život. To je postalo važan element tradicije Rimske crkve. Postojale su mnoge sekte koje u većini slučajeva nisu bile tolerirane od strane Rimske crkve. U 11. stoljeću je došlo do raskola između zapadne i istočnih crkava.

SREDNJI VIJEK
Rimska crkva je kroz veliki dio srednjeg vijeka imala religijski monopol. Njezina hijerarhijska struktura je značila teritorijalno jedinstvo tadašnje Europe, premda su teritoriji bili rascjepkani na niz lokalnih feudalnih jedinica. Svaku sumnju i kritiku, te iznošenje činjenica o istini , osuđivano je različitim prisilnim metodama. Najopsežniji pokret takve vrste je bio inkvizicija. Religija niti u minimalnoj mjeri nije bila slobodna savjest pojedinca. Rimska crkva je često odstupala od kršćanskih principa u praksi , ako je Biblija religijski standard. To je jedan u nizu uzroka koji su utjecali na kasnije događaje.

REFORMACIJA
Ulaskom u novi vijek , u 16. stoljeću su okolnosti bile pogodne za Reformaciju. Rimska crkva se trebala suočiti s periodom koji je značio formalni početak religijskog pluralizma u zapadnoj civilizaciji. Formirane su tri velike crkve reformacije i brojne manje grupe. Imale su različite strukture i organizacije , zajedničke ili neovisne. Teološke razlike su bile tek minimalne , s obzirom na to da je Biblija predstavljala temelj vjere.

Martin Luther je u Njemačkoj formirao Evangeličku – Luteransku crkvu. Ona je postala institucionalizirana u mnogim njemačkim pokrajinama i u skandinavskim državama. Rimski biskup i njemu odani vladari nisu u početku prihvaćali luterane. Na sastanku u Speyeru 1529. su luterani zahtijevali od Rimske crkve garantiranje slobode savjesti , protestiravši protiv prakse Rimske crkve. Reformacija je započela 31.10.1517. u Wittenbergu kada je Martin Luther na vratima gradske katedrale predstavio tzv. « 95 teza.» U njima je opisao neke prakse iz Rimske crkve koje nisu bile u skladu s Biblijom. Temeljni predmet osude je bila indulgencija kao trgovina oprostima između svećenika i laika. Luterani su odbacivali sve sakramente osim krštenja i euharistije, monasticizam , celibat , štovanje slika i kipova Krista , Marije i tzv. svetaca, purgatorij, post, primat rimskog papintsva, opravdanje i spasenje po dobrim djelima itd. Biblija je prihvaćena kao vrhovni, jedini i samodovoljni autoritet, što je predstavljalo temelj za kasniji razvoj protestantizma.

Premda se luteranizam proširio u neke švicarske kantone , u Zűrichu su Huldrich Zwingli i u Ženevi Jean Calvin formirali okvire reformatorskog nauka. Taj val Reformacije se počeo širiti po nekim švicarskim kantonima , Francuskoj, Nizozemskoj, Njemačkoj, Ugarskoj, Velikoj Britaniji i ostalim nacijama pod anglosaksonskim utjecajem. Ta crkva predstavlja u određenoj mjeri reformiranu varijantu u odnosu na Evangeličku – Luteransku crkvu. Između tih dviju crkava su postojale tek male razlike , koje su mnogo puta bile neprimjetne. Između njih je gotovo uvijek i na svim područjima postojala tolerancija, unatoč priznavanju nekih međusobnih razlika na sastanku u Marburgu. Reformirana tradicija isto postavlja autoritet Biblije kao vrhovni, jedini i samodovoljni. Reformirane crkve prihvaćaju prezbiterijansko – sinodalnu i demokratsku strukturu i organizaciju crkve na nacionalnim razinama. One su identične Prezbiterijanskoj crkvi.

Reformacija u Engleskoj pod vodstvom Henryja VIII. je predstavljala specifičnu varijantu protestantizma. Anglikanska crkva je postala institucionalizirana u Engleskoj, te je zadržala episkopalnu strukturu sličnu Rimskoj crkvi, odbacivši primat papinstva i prihvativši kalvinska vjerovanja. Anglikanci nisu tolerirali rimokatolike i sekte koje su se kasnije javile unutar Engleske crkve. Tek su kasnije počeli prihvaćati puritance , baptiste , kvekere , metodiste i ostale grupe koje su u potrazi za slobodom savjesti često emigrirale u Ameriku. Anglikanska crkva je kroz neki period bila institucionalizirana i u Walesu , Irskoj , Virginiji , gradu New Yorku i u još nekim područjima pod engleskim kolonijalnim utjecajem.

U Škotskoj je Prezbiterijanska crkva postala institucionalizirana. Naziv te crkve ističe njezinu strukturu koja je različita od one u Anglikanskoj crkvi. Upravljanje Škotskom crkvom je bilo temeljeno na podjeli moći između pastora i prezbitera. Prezbiteri i pastori su bili izabrani predstavnici pripadnika lokalnih kongregacija, pastori su po pozvanju i službi prezbiteri službenici Crkve i Crkvene općine, dok su prezbiteri službenici Crkvene općine. Upravljanje lokalnim kongregacijama je pripadalo njima. Lokalne kongregacije su imale stupanj autonomije, a iznad njih je bila nacionalna Sinoda kao vrhovno tijelo organizacijskog jedinstva Škotske crkve. Prezbiterijanska crkva zbog prihvaćanja takve strukture i kalvinskih vjerovanja pripada zajedničkoj Reformiranoj tradiciji. Tako se reformirani kršćani i prezbiterijanci često mogu smatrati sinonimima. Tolerancija prema rimokatolicima u Škotskoj je bila tek relativna , a nešto veći stupanj tolerancije je postojao prema anglikancima i puritancima. Prezbiterijanska crkva je bila vrlo važni tradicionalni faktor u kreiranju američkog društva i države, ali i na ostalim područjima pod škotskim kolonijalnim utjecajem.
Evangelička - Luteranska, Reformirana i Prezbiterijanska, te Anglikanska crkva predstavljaju tradicionalne i historijske protestantske crkve. Unutar protestantizma su se pojavile i različite sekte. Oni su protestanti po široj klasifikaciji zato što prihvaćaju autoritet Biblije, ali nemaju zajedničku tradiciju. Takav religijski pluralizam je bio najviše evidentan u Americi, dok su u Europi dominantnu kulturnu ulogu imale tradicionalne protestantske crkve, Reformirana-Prezbiterijanska, Anglikanska i Evangelička.

NOVI VIJEK
1789. godine započinje Francuska revolucija. Time je bila kreirana ideologija liberalizma koja pored ostalog ističe nužnost religijske tolerancije. Religija postaje privatna stvar svakog pojedinca, pa svatko ima pravo na slobodu savjesti unutar svoje privatnosti. Takva razmišljanja su značila nove opasnosti za monopolističke pozicije. Liberali počinju isticati svoje ideje na rušenju starih feudalnih poredaka u kojima su dominirali aristokracija i kler. Građanske mase dobivaju sve veći utjecaj u političkom odlučivanju, pa to otvara put razvoj demokracija. Rascjepkanost feudalnih područja unutar jedinstva pod Rimskom crkvom zamjenjuju pokreti za kreiranje neovisnih nacija – država, pod inspiracijama iz perioda Reformacije i Prosvjetiteljstva. Princip sekularizma postaje sve aktualniji u kreiranju modernih država. Religija i država postaju odvojene sfere s različitim svrhama. Trend sekularizacije u postmodernoj eri znači gubitak utjecaja religije u javnoj sferi, te njezino reduciranje na privatnost pojedinca.

Amerika garantira najveći opseg religijske tolerancije. Premda u počecima naseljavanja kolonija nije bilo uvijek tako , kreiranje nacije je značilo prihvaćanje principa slobode savjesti kao temelja. Dominantna protestantska manjina je postajala sve otvorenija za neprotestantske imigrante. Države razvijene Europe također prihvaćaju princip religijske tolerancije prema manjinama kao jedan od temelja razvoja demokracije i građanskog društva, tako da su pojave religijske netolerancije rijetke u tom dijelu svijeta.

RELIGIJSKA SLIKA U NAS
Religijska tolerancija predstavlja izazov za razvoj demokracije u istočnoj Europi, premda je religijski pluralizam postojao u prošlosti nekih državama te regije. Jedini problem ostaje područje jugoistočne Europe koje ima poteškoće u tranziciji. Vrijednosti demokracije i pluralizma građanskog društva se u praktičnim odnosima još selektivno i rezervirano prihvaćaju. Religijske podjele su često bile motivi za društvene i političke konflikte. Razvoj demokratskog poretka, građanskog društva i sistema vrijednosti na putu eurointegracije u Hrvatskoj će pokazati napredak u razvoju tolerancije prema religijskom pluralizmu. Regionalne kulturne okolnosti u Slavoniji i Baranji su još ranije poznavale toleranciju i razumijevanje prema evangeličkim - luteranskim i reformiranim -kalvinskim kršćanima kao tradicionalnim i historijskim hrvatskim crkvama , te prema ostalim manjinama. Ti dijelovi današnje Hrvatske su do 1918. godine bili pod kulturnom dominacijom Ugarske koja je tolerirala evangeličke i reformirane kršćane, s obzirom da su oni predstavljali veliku manjinu. Hrvatski Sabor je 1604. godine odlučio o netoleranciji prema svima koji nisu rimokatolici. Još 1551. godine je započela masovna represija relativno uspješne Reformacije na područjima današnje Hrvatske i nasilne prozelitizacije hrvatski protestanta. Zabrana naseljavanja protestanata je bila dio municipalnih prava. Tek je Edikt o toleranciji Josipa II. 1781. godine omogućio religijsku toleranciju prema protestantskim i istočnim ortodoksnim kršćanima , te Židovima. Takva duh tolerancije je postojao i u Austro – Ugarskoj monarhiji , te u manjoj mjeri u političkim sistemima Jugoslavije koji su imali autoritarne i totalitarne elemente. Nakon pada komunizma , religijski pluralizam i jednakost se garantiraju u ustavu, ali praksa pokazuje općenito postojanje relativne religijske tolerancije i nedostatak razumijevanja unutar društvu prema religijskim manjinama. Ekumenizam je s vremenom postao aktualna pojava u interreligijskoj komunikaciji. Ključni faktor u razvoju religijske tolerancije će biti formalna i neformalna edukacija građana o manjinama. Tako bi se smanjivao još partikularno prisutan prostor nerazumijevanja i predrasuda , te netočnih i simplificiranih informacija o religijskim manjinama. Prihvaćanje i poštivanje sloboda i prava religijskih manjina pripada fundamentalnim ljudskim i građanskim pravima , te su sastavni dio izgradnje demokratskih poredaka zapadne civilizacije.

Reformirana kršćanska (kalvinska) crkva prema cenzusu iz 2001. godine ima 4053 deklariranih pripadnika u Republici Hrvatskoj. Time je najbrojnija protestantska grupa, te zajedno sa Evangeličkom – Luteranskom crkvom pripada grupi tradicionalnih hrvatskih i europskih crkava. Najbrojniji pripadnici te Reformirane crkve su u nekim baranjskim i slavonskim selima. Većina pripadnika su etnički Mađari , dok su Hrvati, Česi, Slovaci, Njemci, i ostali u manjini.

U Hrvatskoj postoje i različite skupine među protestantima , kao što su adventisti, baptisti, pentekostalisti, kristove crkve itd. Od ostalih manjinskih grupa postoje istočne pravoslavne crkve, grkokatolička i starokatolička crkva. Osim kršćana, prisutni su i Jehovini svjedoci, mormoni, Židovi, muslimani itd., te ima nereligiozne i ateističke populacije.

INFO GLASilo REFORMAtus
2009.© #14580

© 2005.-'10. Za ispis -PRITISNITE-
24.09.2009., četvrtak

Tjedna audio poruka

Za ovotjednu audio poruku pripremili smo vam temu naslova, Biblija.

Pri razradi teme obrađujemo sljedeće cjeline:
- Što je Biblija,
- Nastanaka i pisci Objave,
- Knjige Svetoga pisma i podjela,
- Važnost Biblije i temeljne poruke.

Proučavanje traje 30'. Poruku možete poslušati pritiskom na tekst «audio poruka tjedna» ili ju možete pohraniti na kompjutor (desni klik na miš, odaberete save as), zavisno od brzine kompjutora i povezanosti možda ćete trebati malo pričekati.
Komentare i pitanja možete poslati putem elektroničke pošte.
INFO GLASilo Reformatus 2009.©




© 2005.-'10. Za ispis -PRITISNITE-
21.09.2009., ponedjeljak

Vjerske zajednice u Hrvatskoj

Budući postoji previše netočnosti poluistinitih i lažnih informacija pojedinaca o vjerskim zajednicama i njihovom statusu, prenosimo izvješće Sabora na ovu temu.

"Prema Ustavu Republike Hrvatske (čl. 41. Ustava) sve vjerska zajednice jednake su pred zakonom i odvojene od države. Vjerske zajednice slobodne su, u skladu sa Zakonom, javno obavljati vjerske obrede, osnivati škole, učilišta, druge zavode, socijalne i dobrotvorne ustanove te upravljati njima, a u svojoj djelatnosti uživaju zaštitu i pomoć države.

Isto tako člankom 40. Ustava jamči se sloboda savjesti i vjeroispovijedi i slobodno javno očitovanje vjere ili drugog uvjerenja.

Pitanja slobode vjeroispovijedi i slobodnog, javnog očitovanja vjere, te obavljanja vjerskih obreda od strane vjerskih zajednica i njihovih prava, Republika Hrvatska je regulirala donošenjem Zakona o pravnom položaju vjerskih zajednica (NN 83/02). Navedenim zakonom vjerske zajednice samostalno i slobodno uređuju unutarnju organizaciju; tijela upravljanja, njihovu hijerarhiju i nadležnosti; tijela i osobe koje predstavljaju vjersku zajednicu i njene organizacijske oblike; sadržaj i način očitovanja vjere; održavanje veza sa svojom središnjicom i drugim vjerskim zajednicama; udruživanje s drugim vjerskim zajednicama; i druga pitanja svoga djelovanja u skladu s Ustavom Republike Hrvatske. Vjerska zajednica u promicanju vjere i drugom svom djelovanju ne smije širiti netrpeljivost i predrasude prema drugim vjerskim zajednicama i njihovim vjernicima ili drugim građanima; u promicanju vjere i drugom djelovanju ne smije onemogućavati druge vjerske zajednice ili građane bez vjerskog uvjerenja u slobodnom javnom očitovanju vjere ili drugog uvjerenja (čl.3.). Vjerska zajednica ne smije djelovati sa sadržajem i načinom obavljanja vjerskih obreda i drugih očitovanja vjere koji su protivni pravnom poretku, javnom moralu ili na štetu života i zdravlja ili drugih prava i sloboda njenih vjernika i drugih građana (čl.4.). Vjerske zajednice, njihovi organizacijski oblici i zajednice vjerskih zajednica, neprofitne su pravne osobe (čl.6.st.3.).

Do sada Republika Hrvatska je sklopila četiri međunarodna ugovora sa Svetom Stolicom (Narodne novine, Međunarodni ugovori 2/97, 3/97, 18/98):
1. o pravnim pitanjima,
2. o dušobrižništvu katoličkih vjernika, pripadnika Oružanih snaga i redarstvenih službi,
3. o suradnji na području odgoja i kulture,
4. o gospodarskim pitanjima.

Vlada Republike Hrvatske sklopila je i pet Ugovora o pitanjima od zajedničkog interesa sa crkvama i vjerskim zajednicama, te na taj način regulirala odnose sa još 14 crkava i vjerskih zajednica (Narodne novine, 196/03): Dana 20. prosinca 2002. godine potpisan je ugovor sa:
I. Srpskom pravoslavnom crkvom u Hrvatskoj
II. Islamskom zajednicom u Hrvatskoj

DANA 4. SRPNJA 2003. GODINE POTPISAN JE UGOVOR S:
III.
1. Evangeličkom crkvom u Republici Hrvatskoj,
2. Reformiranom kršćanskom (kalvinskom) crkvom u Hrvatskoj.

IV.
1. Evanđeoskom pentekostnom crkvom u Republici Hrvatskoj, koja zastupa još dvije crkve: Crkva Božja u Republici Hrvatskoj, Savez Kristovih pentekostnih crkava u Republici Hrvatskoj.
2. Kršćanskom adventističkom crkvom u Republici Hrvatskoj, koja zastupa još jednu crkvu: Reformni pokret adventista sedmog dana.
3. Savezom baptističkih crkava u Republici Hrvatskoj, koji zastupa još jednu crkvu: Kristovu crkvu.

Dana 29. listopada 2003. godine potpisan je ugovor s:
V.
1. Bugarskom pravoslavnom crkvom u Hrvatskoj,
2. Hrvatskom starokatoličkom crkvom,
3. Makedonskom pravoslavnom crkvom u Hrvatskoj.

Ugovor o pitanjima od zajedničkog interesa između Vlade Republike Hrvatske i Koordinacije židovskih općina u Republici Hrvatskoj te Židovske vjerske zajednice Bet Israel u Hrvatskoj u postupku je donošenja.

Crkve koje imaju uređene odnose s Hrvatskom državom primaju redovitu godišnju financijsku potporu; u školama mogu predavati vjeronauk i vjerski odgoj u predškolskim ustanovama; brak sklopljen u crkvenom obliku ima učinke građanskog braka.

Sve ostale vjerske zajednice, iako nisu sklopile ugovor s Vladom Republike Hrvatske, imaju pravo na dušobrižničku skrb u zdravstvenim ustanovama i ustanovama socijalne skrbi, kaznionicama i zatvorima kao i u Oružanim snagama.

Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (Narodne novine, broj 121/03 i 48/05) u članku 21. stavak 1.; točka 12.; 13. i 14. propisano je da u ostvarivanju zdravstvene zaštite svaka osoba ima pravo na prehranu u skladu sa svojim svjetonazorom za vrijeme boravka u zdravstvenoj ustanovi, obavljanje vjerskih obreda u za to predviđenome prostoru, te pravo opremanja u mrtvačnici u slučaju smrti, uz primjenu vjerskih, odnosno drugih običaja vezanih uz iskaz pijeteta prema umrloj osobi.

Zakonom o izvršavanju kazne (Narodne novine, broj 128/99, 55/00, 59/00, 129/00, 59/01 i 67/01) u članku 14. stavak 1. točka 11. propisano je da svaki kaznenik ima, pod uvjetima predviđenim ovim Zakonom, pravo na ispovijedanje i razgovor s ovlaštenim vjerskim predstavnikom, a u članku 78. stavak 1. da se kazneniku osiguravaju pripremljeni obroci, prema mogućnostima kaznionice, odnosno zatvora, njegovim vjerskim i kulturnim zahtjevima. Nadalje, u članku 94. istog Zakona propisano je da kaznenik ima pravo na vjeroispovijedanje koristeći vlastitu vjersku literaturu i stvari za religijsku uporabu, te da ima pravo kontaktirati s vjerskim službenikom svoje vjerske zajednice. Člankom 95. cit. Zakona propisano je da u kaznionici, odnosno zatvoru u kojem je veći broj kaznenika iste vjere, vjersko se službeniku za potrebe vjerskih obreda najmanje jedanput tjedno osigurava prikladan prostor i vrijeme.

Isto tako svaki vjernik, pripadnik Oružanih snaga ili policije može koristiti svoje ustavno pravo na vjeroispovijedanje, pa tako i kontaktirati s ovlaštenim službenikom svoje vjerske zajednice, iako ta vjerska zajednica nema sklopljen ugovor o pitanjima od zajedničkog interesa s Republikom Hrvatskom.

U Evidenciji vjerskih zajednica u Republici Hrvatskoj upisano je 42 crkve odnosno vjerske zajednice.

OD TOGA JE 11 POVIJESNIH VJERSKIH ZAJEDNICA EUROPSKOG KULTURNOG KRUGA:
1. Katolička crkva
2. Srpska pravoslavna crkva u Republici Hrvatskoj
3. Evangelička crkva u Republici Hrvatskoj
4. Reformirana kršćanska (kalvinska) crkva u Hrvatskoj
5. Islamska zajednica u Republici Hrvatskoj
6. Bugarska pravoslavna crkva u Republici Hrvatskoj
7. Crnogorska pravoslavna crkva u Hrvatskoj
8. Makedonska pravoslavna crkva u Republici Hrvatskoj
9. Hrvatska starokatolička crkva
10. Koordinacija židovskih općina u Republici Hrvatskoj
11. Židovska vjerska zajednica Bet Israel u Hrvatskoj.

UPISANO JE I 7 CRKAVA UKORIJENJENIH NA PODRUČJU REPUBLIKE HRVATSKE:
1. Evanđeoska pentekostna crkva u Republici Hrvatskoj
2. Kršćanska adventistička crkva u Republici Hrvatskoj
3. Savez baptističkih crkava u Republici Hrvatskoj
4. Kristove crkve u Republici Hrvatskoj
5. Crkva Božja u Hrvatskoj
6. Savez Kristovih pentekostnih crkava u Republici Hrvatskoj
7. Reformni pokret adventista sedmoga dana.

ISTO TAKO UPISANO JE JOŠ 24 CRKVE ODNOSNO VJERSKE ZAJEDNICE:
1. Kršćanska neopentekostalna crkva u Republici Hrvatskoj
2. Kristova duhovna crkva "Malokrštenih"
3. Novoapostolska crkva u Republici Hrvatskoj
4. Crkva cjelovitog evanđelja
5. Reformatska kršćanska crkva Mađara u Republici Hrvatskoj
6. Protestantska reformirana kršćanska crkva u Republici Hrvatskoj
7. Jehovini svjedoci-kršćanska vjerska zajednica
8. Evangelička crkva valdese
9. Evangelička metodistička crkva u Hrvatskoj
10. Crkva Kristovih učenika
11. Neovisna baptistička crkva
12. Savez crkava Riječ Života
13. Međunarodna ujedinjena pentekostna crkva u Republici Hrvatskoj
14. Kršćanska proročka crkva
15. Slobodna katolička crkva
16. Crkva Radosna vijest
17. Evanđeoski kršćani
18. Crkva Isusa Krista Svetaca posljednjih dana
19. B'ahai zajednica Hrvatske
20. Hinduistička vjerska zajednica Hrvatske
21. Vaišnavska vjerska zajednica u Republici Hrvatskoj
22. Budistička vjerska zajednica Dharmaloka
23. Scijentološka crkva u Hrvatskoj
24. Univerzalni život."

INFO GLASilo Reformatus
2009.© #14490

© 2005.-'10. Za ispis -PRITISNITE-
17.09.2009., četvrtak

Tjedne audio i video poruke

Od sada ćete moći putem našeg bloga slušati i gledati tjedne audio ili video poruke različitog sadržaja. Audio poruke su u wav ili mp3, a video u wmv formatu.

Za ovaj tjedan smo pripremili audio Proučavanje Svetoga pisma tematskog naslova SLIKA BOŽJA. Proučavanje se temelji na zapisu Biblije iz Postanka 1,26-27, a razrađuje kroz sljedeće pod-cjeline: Što je to slika Božja? Kako se ona očituje u čovjeku. Te biblijski navodi povezani sa temom.

Poruku možete poslušati pritiskom na tekst «audio poruka tjedna» ili ju možete pohraniti na kompjutor (desni klik na miš, odaberete save as), zavisno od brzine kompjutora i povezanosti možda ćete trebati malo pričekati.

Komentare i pitanja možete nam poslati putem elektroničke pošte.
INFO GLASilo Reformatus 2009.©



© 2005.-'10. Za ispis -PRITISNITE-
14.09.2009., ponedjeljak

WEB STRANicA Reformirane Crkve u Hrvatskoj



Reformirana Crkva u Hrvatskoj otpočela je sa medijskim projektom, koji ima za cilj svjedočiti vjeru u Boga, donositi informacije, vijesti i osvrte. www.reformator.hr je službena stranica Reformirane kršćanske (kalvinske) crkve u Hrvatskoj, a osnivač je Crkva.

Web ima tri rubrike koje će se nadopunjavati (vijesti, priopćenja i osvrti, multimedija), te ostale koje će predstaviti Crkvu, ali se neće češće mijenjati (adresar, o nama s foto albumom, o reformaciji, linkovi). Urednički kolegij je subordiniran Sinodi, Sinodalnom vijeću i biskupu te artikulira stavove Reformirane Crkve. Odgovorna osoba je Endre Langh, biskup, a urednik i web designer je: Branimir Bučanović, pt. Urednički kolegiji čine: Lajoš Čati, ml. pt., Hajek Janoš, pt., Peter Szenn, pt., Jozef Arpaši pt., Daniel Hinšt, prez. te ostali suradnici.

Na ovim stranicama moći ćete pročitati i reakcije na različite dezinformacije i opsjene koje pojedinci, slabo upućeni ili zlonamjernici šire o Reformiranoj Crkvi, i kršćanstvu sa posebnim naglaskom na protestantizam ili preciznije kalvinizam.

Sve dobronamjerne kritike se primaju sa zadovoljstvom, zlonamjerne provokacije se ignoriraju. Potencijalni suradnici se mogu javiti svojim prilozima, komentarima i razmišljanjima, u skorije vrijeme se može očekivati otpočinanje rada Informativne agencije.

INFO GLASilo REFORMAtus
2009.© #14400

© 2005.-'10. Za ispis -PRITISNITE-
07.09.2009., ponedjeljak

Engleski sa izvornim govornicima

Image Hosted by ImageShack.us


Reformirana crkva Zagreb, već više godina, upriličuje različite obrazovne sadržaje. Tako je do sada organizirala učenje: njemačkoga, engleskoga, francuskoga, osnova kompjutora, temeljnih principa kako postati mali poduzetnik itd. Više stotina građana je prošlo kroz te aktivnosti koji su upotpunili ili primili znanje u navedenim područjima, valja naglasiti kako tečajevi nisu bili naplaćivani te je time njihova vrijednost i doprinos velik.

U skladu sa svojim nastojanjima, pomoći gdje se može i koliko se može, ponovo organizira vježbanje Engleskog jezika sa izvornim govornicima iz Irske. Predavanja su zamišljena kao neformalni oblici razgovaranja i druženja uz konverzaciju. Održavati će se u pastoralnim prostorijama zajednice u Medulićevoj 18, 14.-16.09. od 17-19h. Sva pitanja mogu se uputiti na naznačenu E-mail adresu i telefon sa desne strane, u rubrici O Reformiranoj crkvi, ili na broj mobitela 099 799 53 06.

Zainteresirani sugrađani i dobronamjerni prolaznici su dobro došli!

INFO GLASilo REFORMAtus
2009.© #14330

© 2005.-'10. Za ispis -PRITISNITE-

< rujan, 2009 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

myspace layouts

Reformirana kršćanska (kalvinska) crkva je povijesna vjerska zajednica i dio hrvatskog kulturnog nasljeđa.
U Hrvatskoj djeluje od 16.st., a prve su župe osnovane oko 1540.
Bila je rasprostranjena u:
Međimurju, okolici Zagreba, Slavoniji i posebno Baranji.
Crkva je samostojna u okviru države.
Ustrojena je po sinodalno-prezbiterijalnom načelu.
Između zasjedanja Sinode
(koje je vrhovno tijelo) Crkvu vodi Sinodalno vijeće na čelu koga je biskup koji se bira na mandat.
Crkvene općine su vođene od pastora i prezbiterija Crkvene općine.
U Hrvatskoj ima 4000 vjernika, organiziranih u dvadesete dvije Crkvene općine,
u svijetu više 80.000,000 aktivnih vjernika koji su dio naše Alijanse.


Reformirana crkva je dio krovne organizacije Reformirane, Prezbiterijanske, Kongregacijonalne, te Ujedinjene Crkve koja ima administrativno sjedište u Ženevi.



Članicom SARC-a mogu biti samo one Crkve koje nakon podnesene zamolbe mogu dokazati i pokazati da njeguju istinski reformatorski: kalvinski nauka, te prezbiterijalni sustav crkvene uprave.
________
Ukoliko želite saznati više o kršćanstvu: reformaciji i prezbiterijanizmu javite se, a pritiskom na adresu možete nam poslati elektroničku poštu:




Medulićeva 18,
10144 Zagreb, HR
tel/fax 01 4810696


________
Zalažemo se;
za promicanje kršćanskog nauka,
ekumenskog zajedništva, dijaloga, suživota različitosti
i tolerantnosti prema svima!
Protivimo se;
svim oblicima jednoumlja, fundamentalizma,
fanatizma i netolerancije!
______